Le Palais d’Egmont

8 06 2007

Dat Brussel het laatste jaar een plekje in mijn hart wist te veroveren is voor velen geen nieuws meer.  Toen ik maandag de kans kreeg om het Egmontpaleis met een bezoekje te vereren kon ik natuurlijk niet weigeren. Voor ik het goed en wel besefte was er geen weg meer terug en aldus haastte ik mij maandagavond in mijn meest chique outfit naar het Station Gent-Sint-Pieters om de trein naar Brussel-Centraal te nemen.  Eenmaal op het Egmontpaleis aangekomen bleek al snel dat ik getuige zou worden van een prijsuitreiking voor een licentiaatsverhandeling die handelde over een thema van internationale vrede en veiligheid (voor meer info klikke hier). Jaja, langs de andere kant van de zaal zaten maar liefst negen jonge mensen te blinken: studenten die erin geslaagd waren om een scriptie in te dienen (al een prestatie op zich) en die daarvoor dan ook nog eens kans maakten op een prijs. Wowiewow. Daar zat ik dan, de eeuwige studente, die na al die maanden uitstellen net weer de moed had gevonden om terug aan haar thesis te werken. Hoe durfden ze mij meenemen naar een dergelijk evenement? Tsss, snoodaards! Vol ontzag en bewondering heb ik die buitenaardse wezens de hele tijd aangestaard en de toespraken beluisterd om mij op de receptie daarna ten volle over te geven aan enkele glazen champagne en massa’s heerlijke hapjes. En de  dame blanche achteraf maakte het geheel pas echt compleet.  8)

Conclusies van de dag (04/06/07):

- Je in het gezelschap begeven van twee dertigers en één veertiger staat niet garant voor een avond vol intelligente gesprekken. Integendeel. Ahum.
– De hapjes op het Egmontpaleis waren de beste hapjes die ik ooit voorgeschoteld kreeg.
– Le Quartier Sablon is best aangenaam en gezellig.
– Volgend jaar organiseer ik de ‘Prijs voor beste thesis die Linn ooit geschreven heeft’. Na de prijsuitreiking trakteer ik alle aanwezigen.
– Mijn voeten zijn niet bestand tegen wandeltochtjes in mijn zwarte schoenen. Drie dagen later zal ik er nog steeds last van hebben. *Auw*

Acties

Information

4 responses

8 06 2007
Peter Dedecker

Ohla, met Hans Plancke op de lijst of wat? Hoe heeft hij het ervan af gebracht?

Vergeet mij zeker niet uit te nodigen voor jouw prijsuitreiking volgend jaar, aan dame blanche kan ik ook niet weerstaan!

8 06 2007
die andere Evelien

Punt vier bij de conclusies lijkt me wel wat. Zijn er dan ook zulke lekkere hapjes voorzien? :-)

8 06 2007
Linn

Jaja, mijn vriendinnen gaan die meebrengen. (je bent gewaarschuwd ;))

11 06 2007
Linn

@Peter: Hans Plancke (Nederlandstalig) en ene Emmanuelle Absil (Franstalig) hebben de ‘prijs van de minister’ gekregen. Zijn korte speech achteraf was trouwens ook niet mis.

En u staat op mijn lijstje der potentiële kandidaten voor mijn prijsuitreiking. ;)

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

