Computerloos

2 03 2008

Ik ga naar Gent en ik neem mee…mijn laptop.

Tja, normaal gezien is dat zo maar vandaag dus niet omdat mijn laptop zich alweer eens in het computerziekenhuis bevindt. Ik hoop dat hij snel geneest want ik kan eigenlijk niet zonder dat ding. Ben ik een zielige verslaafde of is het gewoon normaal dat ik die laptop ga missen? Volgens mij is het een combinatie van beiden. Ik kan het weer niet laten een lijstje te maken van de redenen waarom ik mijn computer de komende dagen zal missen. Mijn excuses daarvoor. ;)

- Ik zal pen en papier in plaats van Word moeten gebruiken om belangrijke gegevens neer te schrijven.
– Ik zal geen woorden kunnen opzoeken in het onlinewoordenboek Nederlands van Van Daele.
– Ik zal ook geen gebruik kunnen maken van de vertaalwoordenboeken Engels en Frans die op mijn laptop staan.
– Ik zal geen dingen kunnen opzoeken via Google wanneer ik meer informatie over iets nodig heb.
– Ik zal door al de voorgaande zaken minder snel en efficiënt kunnen werken dan ik gehoopt had.
– Ik zal mijn mails niet regelmatig kunnen checken.
– Ik zal mijn blog niet kunnen updaten.
– Ik zal mijn favoriete blogs niet kunnen lezen.
– Ik zal het snelnieuws op www.standaard.be niet kunnen volgen.
– Ik zal mijn muziek niet kunnen beluisteren.
– Ik zal niet met Fah kunnen chatten.
– Ik zal het forum van Postcrossing niet kunnen bezoeken.
– Ik zal geen postkaarten kunnen versturen omdat ik het adres van de mensen niet zomaar even vlug zal kunnen checken.
– Ik zal geen poging tot joggen kunnen doen aangezien ik Evi haar trainingsgebabbel niet zal kunnen downloaden.
– …

Ik zou deze lijst nog veel langer kunnen maken maar ik heb geen tijd meer want binnen 45 minuten vertrekt mijn trein naar Gent. Ik zal in ieder geval minder moeten sleuren onderweg naar mijn kot nu ik die zware computer niet bijheb. :)

Update 04/03: Jubelt ende juicht want mijn computer is al terug. Deze morgen om 7 uur drentelde ik naar het Sint-Pietersstation om aldaar om 7.29 op spoor negen mijn laptop te ontvangen uit de handen van de enige echte papa Linn die na die snelle overhandiging terug op de trein sprong om zijn reis verder te zetten. Wat een service! :) Bedankt aan papa Linn en aan Dirk Dheedene van Gerdisoft, de beste computerzaak in Zulte en omstreken!

Acties

Information

8 responses

2 03 2008
Myle

Je mag altijd de mijne even komen lenen. Gewoon even naast het Belgacom wanhopig staan schreeuwen en ik kom. :p

3 03 2008
Christophe

Het lijkt alsof een mens geen leven meer heeft hé zonder pc. Ik vraag me dan ook soms af wat mensen zonder pc zoal doen wanneer die bvb alleen thuis zijn.

3 03 2008
micheleeuw

Het is nooit zo slecht dat het voor niets goed is … ;-)
Eens je aan iets gewoon bent …
Wij moesten vroeger zelf schrijven (met pen op papier), woorden opzoeken in het woorden- of vertaalBOEK of in een encyclopedie, de krant moesten we kopen voor we het konden lezen, we hadden een adresboekje, geen mails, blogs of chatten, … We zijn er ook geraakt. De wereld was toen nog niet zo gehaast, hé ;-)

4 03 2008
elke

De rust die uitgaat van schrijven en tekenen met de hand is fantastisch. Ik schrijf echt graag, gewoon schrijven om letters, woorden en zinnen te vormen, niet om hoogstaande literatuur te schrijven.
Maar ondertussen missen we je schrijfsels wel, hoor!

4 03 2008
De Gentse Zwijger

Allez, je kan weer verder! Voor mij zou dat ook een ramp zijn, hoewel ik mijn pc op kantoor nog zou hebben.
Enige tijd geleden wel meegemaakt door te verhuizen. Door een misverstand ongeveer 1,5 maand thuis zonder internet gezeten. Zolang had mijn provider nodig om mijn ADSL-verbinding te verhuizen.

5 03 2008
veerle

En voel je je weer beter nu je laptop terug is?
Verzorg hem maar goed nu!

6 03 2008
Yelda van Eijk

Dankjewel voor je reactie :) Ik heb het bij de laatste twee posts aangepast, dus daar kan nu ook weer op gereageerd worden. Geen idee waarom dat ineens uit stond. Ach ja, computers …

7 03 2008
Linn

@ De Gentse Zwijger: 1,5 maand. Ik heb het al moeilijk als het internet het een weekje laat afweten… ;)
@ Veerle: Ik was vooral blij dat er slechts een klein probleem bleek te zijn met mijn computer.

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

