123 Book Tag

22 04 2008

De stok der boeken, zoals Elke het noemt, heeft ook mij bereikt. Omdat ik op dit eigenste moment weinig zin heb om iets anders te schrijven, neem ik het stokje bijzonder graag aan.

1. Grijp het dichtstbijzijnde boek dat meer dan 123 bladzijdes telt.

Ik vrees dat ik hier al begin te zeuren. Het boek dat zich momenteel het dichtst bij mij bevindt is een studieboek en omdat ik nu eventjes aan het pauzeren ben weiger ik dat boek dus open te slaan. Op mijn kot heb ik een hele kast vol met boeken naast mijn bureau staan maar wegens een kapotte laptop bevind ik mij momenteel niet in Gent maar in het ouderlijke huis ergens in Oost-Vlaanderen. De boekenkast is hier sinds enkele jaren verbannen uit de woonkamer en ik moet dus even naar boven lopen om een boek te vinden. Het eerste exemplaar dat ik tegenkom is het boek dat ik gisterenavond in mijn bed nog liggen lezen heb. Het gaat om Els op kostschool van Marie Louise Fischer en ik heb geluk want dat boek telt 125 pagina’s.

Ik typ even de tekst op de achterflap over zodat jullie toch een beetje weten over wat het boek gaat. De ouders van Els beslissen hun dochter naar het Jozef Pensionaat in München te sturen. Daar zal ze meer tijd voor zichzelf en voor haar studie hebben. Maar Els zelf ervaart dit als een soort verbanning en is teleurgesteld in haar ouders. Het enige waar ze aan denkt, als ze in München is aangekomen, is: vluchten. Maar de situaties waar ze in terechtkomt, brengen haar op andere gedachten…

2. Open het boek op pagina 123 en zoek de 5de zin.

Wat doe jij dan hier met Boris?

3. Post nu de volgende drie zinnen.

Die verstop je zeker in de slaapzaal. Maar heb je er wel eens aan gedacht wat er gebeurt als de directrice daar achter komt? Het maakte dokter Kramer nog bozer dat Els hem met kalme, lachende ogen stond aan te kijken.

We kwamen hier midden in een discussie tussen dokter Kramer en zijn dochter Els terecht. Meneer Kramer is halsoverkop naar het pensionaat in München gereden nadat hem ter ore was gekomen wat dochter Els met ene Boris had uitgespookt. De nieuwsgierige lezer onder jullie vraagt zich nu ongetwijfeld af wie Boris is, maar – gemeen als ik ben – ga ik jullie dat niet verklappen. Ik vermoed trouwens dat de meesten het wel kunnen raden. Tip: het is een boek voor meisjes tussen 10 en 13 jaar.

Voor ik deze post afsluit wil ik jullie nog even meegeven dat ik niet altijd boeken voor jonge meisjes lees. Kuch. Zoals ik al zei ben ik momenteel thuis en bevinden al mijn boeken zich in Gent. Omdat ik graag nog wat lees in mijn bed heb ik de boeken van Els (het is een reeks die bestaat uit vier boeken) dit weekend naast mijn hoofdkussen gelegd. Ze lezen lekker vlot en voeren mij helemaal terug naar de tijd waarin Els mijn heldin en grote voorbeeld was. Meer heb ik niet nodig om mijn tocht naar dromenland in te zetten.

De meeste mensen hebben dit stokje al ontvangen. Ik leg het hier dus gewoon op de grond en wie het wil oprapen mag dat zeker doen. Laat dan misschien wel een berichtje achter zodat ik eens kan komen kijken naar je antwoord.

EDIT: Oker neemt het stokje morgen over. :)

Acties

Information

10 responses

22 04 2008
Marc

nieuwsgierig lezer nr1 gokt: een hond?

een cavia hoorde ook tot de mogelijkheden, maar “Boris” lijkt me niet zo cavia-achtig.

22 04 2008
Oker

Ik dacht eigenlijk ook meteen een hond. Dat element ben ik als meisjesboeklezer vaak tegengekomen ;).
Ik ga morgen je stok overpakken!

22 04 2008
Linn

@ Marc en Oker: Boris is inderdaad een hond. :)

22 04 2008
Cijferkes

…damn… ik dacht een Beierse boerenzoon van 17 jaar waar de vroegrijpe Els… laat maar :-D

22 04 2008
elke

Goeie Evelien! Het bestaan ervan was ik vergeten maar ik heb de reeks zeker ook gelezen. Uiteraard, ik las alles wat in mijn handen terechtkwam. Was dat met die ziekenzaal en zo ook? En had ze daar die hond verstopt?
(als dit klopt, dan komt het misschien nog goed met mijn geheugen ;-) )

23 04 2008
CafeSwa » smiley » Stokjes

[...] bloggers gebruiken stokjes om dingen door te geven. Zo wordt blijkbaar op de moment het 123 book tag stokje doorgegeven dat ik eigenlijk wel leuk vind. Ik heb ook voor de leut eens doorgeklikt telkens [...]

23 04 2008
Stoekenbokje « Oker

[...] april 2008 Nu is er ineens een stokjes opstokking ontstaan doordat ik Linn gisteren vertelde dat ik haar stokje vandaag ging overnemen en tegelijk van Lilimoen een [...]

23 04 2008
saartje

Stokjes, die komen meestal in vlagen… het ene al leuker dan het andere…
En dit vond ik eigenlijk een heel leuke: heel wat nieuwe boeken om te ontdekken…

Je ‘Els’-boeken doen me trouwens denken aan de boeken van ‘Marijke’. Die ging ook op kostschool… Zal dit weekend bij m’n ouders de zolder eens opduiken…

23 04 2008
elke

Marc/Ionesque heeft trouwens woord gehouden. Je moet maar eens gaan kijken.

24 04 2008
Linn

@ elke: ik heb die boeken nog gekregen van een nicht die een aantal jaar ouder is dan mij. Ik heb ondertussen enkel nog maar het eerste boek herlezen maar ik herinner mij ook iets met een ziekenzaal. Het hondje werd trouwens in de badkamer van de meisjes verstopt. Straks begin ik aan het tweede boek. Spannend. ;)

Ik ga straks eens gaan kijken bij Marc/Ionesque. :)

@ Saartje: Marijke ken ik niet, denk ik. ;)

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

