Filmfestival Gent 2008 (1)

24 09 2008

FilmfestivalIn mijn agenda staat genoteerd dat ik vanaf vandaag het programma van het Filmfestival Gent online kan bekijken. Het kan aan mij liggen maar ik heb het programma nog nergens kunnen vinden. De dag is echter nog niet om en ik blijf dus vol ongeduld wachten. De programmabrochure zou normaal ook vanaf vandaag beschikbaar zijn. Is er iemand die er daar in Gent al eentje kunnen bemachtigen heeft? Zelf kom ik pas maandag weer eens in mijn favoriete stad en ik zal dus tot dan moeten geduld hebben. Jammer want dat snuisteren in die programmabrochure is eigenlijk nog leuker dan het bekijken van de films zelf.

Voor de rest mag ik filmgewijs sowieso niet klagen deze week want sinds eergisteren zijn Il Y A Longtemps Que Je T’aime en Into the Wild te huur. Twee films die ik al een tijdje wil bekijken. Gisteren stond de eerste op het programma en vanavond de tweede. Eigenlijk wil ik El Método op Canvas ook zien vanavond. Aarrgghh, dat gaat nog problemen geven.

EDIT: Tussen het schrijven en het online zwieren van deze post ben ik een veertigtal minuten van de computer weggeweest en zie…het programma van het filmfestival staat ondertussen online. Het bijlezen van al jullie blogs wordt bij deze uitgesteld tot een later tijdstip. Mijn excuses daarvoor. ;-)

Acties

Information

10 responses

24 09 2008
fotomart

Geen probleem. We zien je een andere keer wel langs komen. Geniet nu maar van je filmfestijn!

24 09 2008
elsje

En? Wat vond je van Il y a longtemps (etc)?

24 09 2008
Nadia

Je bent een schat Linn! Ik heb een hele zondag zitten nadenken over die titel en kon er maar niet opkomen. Mijn zoon had mij gevraagd welke film ik nog graag eens wou kijken, nu weet ik het weer: Il y a longtemps que je t’ aime. Ze hebben hem nooit hier in de cinema gespeeld en naar Brussel ben ik toen niet geraakt. Hij staat dus ook nog op mijn lijstje.

Into the wild zag ik enkele weken geleden en is zeker een aanrader. Ben zeker dat jij ervan gaat houden!

25 09 2008
Aïda

Het lag niet aan jou, ik zat ook te speuren naar het programma. En nu ik het pas deze morgen kan raadplegen, blijkt dat een groot aantal vertoning gewoon al uitverkocht is.

Ik hoop dat je voor El Método gekozen hebt gisteren want het was ronduit fascinerend.

25 09 2008
C-life

In de sphinx, op de trapjes, kun je het programma niet-online bemachtigen!

25 09 2008
micheleeuw

Het filmfestival is nu, het bloggen loopt niet weg. Veel plezier !

25 09 2008
Daniel

Il y a longtemps que je t’aime wil ik absoluut nog zien. Ik zit duidelijk in mijn ‘Franse’ periode :-)

25 09 2008
Linn

@ Fotomart: Ik ben vandaag alweer wat beginnen lezen. Nog 168 feeds te lezen. Puf, puf. Ach ja, dat zal schiften worden. ;-)

@ Elsje: Mooie en ontroerende film met een fantastische Kristin Scott Thomas. Het enige wat mij wat dwarszit is de in mijn ogen ongeloofwaardigheid van iets wat we op het einde van de film te weten komen. Dat doet helemaal niet af aan de kwaliteit van de film, maar toch, het stoort mij een beetje. Als je de film nog niet gezien hebt dan begrijp je waarschijnlijk geen snars van mijn twee voorgaande zinnen. Hehe. Ach ja, je moet hem maar eens bekijken want het is zeer zeker de moeite waard.

@ Nadia: Ondertussen heb ik Into The Wild ook gezien. Mooie film maar ik zal hem nog eens moeten herbekijken want ik was er niet met mijn volle aandacht bij.

@ Aïda: Er zijn inderdaad een groot aantal voorstellingen die blijkbaar nog voor het programma al online stond reeds grotendeels uitverkocht waren. Het feit dat je van zodra het programma online stond al tickets kon bestellen doet er natuurlijk ook geen goed aan. Nu ja, ik heb zonet tickets besteld voor de films die ik zeker wil zien, dus mij hoor je niet klagen. En ik heb inderdaad naar El Método gekeken en mij dat niet beklaagd. Interessant filmpje.

@ C-life: Als dat geen reden is om mij nog eens naar het centrum van Gent te begeven dan weet ik het ook niet meer. ;-)

@ Micheleeuw: Het filmfestival begint pas op 7 oktober maar toch al bedankt. Hihi.

@ Daniel: Ik stel voor dat je hem samen met Nadia bekijkt want zij wil hem ook nog zien. ;-)

25 09 2008
Nadia

Awel Linn, ik wou net hetzelfde voorstellen…Daniel kan hem hier komen zien:)

28 09 2008
byeline

leuk! ik wil zeker ook wel eens gaan :)
eerst het programma nog eens uitpluizen en ev weer tickets winnen :P

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

