Vermist: Totoro

25 03 2009

Totari No Totoro

Eind vorige zomer wist ik een aan haar zetel gekluisterde vriendin te plezieren door haar enkele dvd’s in bruikleen te geven. Het stapeltje kijkplezier bevatte onder meer de dvd van de film Tonari no Totoro of My Neighbour Totoro. Het kleinood werd mij toegestuurd door mijn Thais vriendinnetje, Fah. Dankzij haar ben ik dus de trotse eigenares van één van de mooiste animatiefilms die er ooit gemaakt zijn. Bovendien kan het schijfje ook dienst doen als talencursus want de origineel in het Japans gesproken film kan zowel met Chinese, Engelse als Thaise ondertiteling bekeken worden. En alsof dat nog niet genoeg is kan je de film ook in een Chinees en Thais gesproken versie bekijken. Ha!

Toen vorige week mijn dvd’s terug in mijn bezit kwamen, ontdekte ik met grote ontsteltenis (wat een vreemd woord eigenlijk) dat het schijfje van Tonari no Totoro niet in het hoesje zat. Ik mag er niet aan denken dat die dvd nooit meer terechtkomt. Sniksnok. Laat ons hopen dat Totoro nog niet doorheeft dat het reeds lente is en dat hij bijgevolg nog steeds zijn winterslaap houdt in de dvd-speler van die vriendin van mij. Moest u de komende dagen toevallig in contact komen met Totoro (2.10 meter groot, zwaar gebouwd, grijze vacht), gelieve hem te zeggen dat ik hem keihard mis en dat ik dolblij zou zijn om hem terug te zien. En zeg er maar bij dat ik pannenkoeken zal bakken als hij terugkomt. :-)

Acties

Informatie

10 reacties

26 03 2009
C-life

Ik heb Totorooooooooooooo aan mijn frigo zien hangen, maar wel zonder paraplu!!!

26 03 2009
karen

Will do ;)

26 03 2009
Jurgen

Als ik de verdwaalde Totoro ergens tegenkom stuur ik hem direct naar huis….
of nog beter, ik breng hem zelf….. dan maak ik misschien ook kans om nen pannenkoek te krijgen :-D

26 03 2009
Stijn

FYI: Naar het schijnt zijn er een film van aan ‘t maken.

26 03 2009
ysabje

ik heb al een paar keer met de film in mijn handen gestaan, maar nog altijd niet gezien. Ik denk dat ik het helemaal niet goed ga vinden, maar ik hoor er zoveel goeds over dat ik hem toch maar eens moet bekijken. Al is het maar om uit te maken wat ik er nu van vind…

27 03 2009
micheleeuw

Kan je die vriendin niet vragen waar hij is ?
Daarom leen ik zelden dvd’s uit …

27 03 2009
Linn

@ C-life: Stuur die frigohangende Totoro maar naar hier.

@ Stijn: Over watte? De vemiste Totoro?

@ Ysabje: Het zou mij verbazen moest je deze film niet goed vinden.

@ Micheleeuw: Een mailtje naar de vriendin in kwestie is onderweg. :-)

27 03 2009
Osahi

Dat suckt. Maar met een beetje geluk neemt hij de kattenbus naar jouw woonst! En anders kan je hem misschien nog ergens op de kop tikken.

In April komt trouwens een nieuwe Ghibli in de bioscoop (weer van Hayao Myazaki): Ponyo on the Cliff by the Sea. Eén die heel dicht bij Totoro aanleunt en niet te missen is! Ik zag hem in avant-première en heb me kostelijk geamuseerd (al is hij niet zo briljant als Totoro)

28 03 2009
elsje

LOL, ik zal dat zeker doen. Mag ik dan als beloning ook een pannenkoekje mee eten? Daar ben ik nl dol op!

28 03 2009
elke

En? Heb je hem al terug? En mogen wij, meelevenden, ook pannekoeken komen eten? :-)

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

